100903



Ja nu är vi inne i September månad och Linefröken är nu 5 månader och nyvägdoch ny mätt samt ny vaccinerad. Haft 2 tuffa nätter nu sen hon fick vaccinet men det är sånt man får räkna med. Som tur är har jag en otrolig sambo som hjälper mig så gott han kan på nätterna. Inatt sov Line VÄÄLDIGT oroligt mellan 00-03, vilket resulterade i vakentid för mig. Vid fyra bad jag sambon snällt att "TA HON!!!" ;)
Jag vet inte varför, men så fort han tar henne somnar hon? men ligger hon intill mig så snuttas det och bökas och krånglas... :(
Hur som, vikten ligger nu på 7140gram och hon är 60½cm ;) Min lilla korta knubbis.

En sak som jag börjat fundera kring är amningen. Med William gav jag upp så fort, för jag hade ingen erfarenhet och var så rädd att han typ, skulle dö av att han inte fick mat av mig. Men Line har haft några tillväxtfaser nu då hon ätit o ätit o ätit. Varje timme! Just nu har det lugnat ned sig, men hon är (tyvärr) hemsk på nätterna. Jag överdriver inte om jag säger att hon äter 5-6ggr. Och flaskan vill hon ju absolut inte ha, varken välling eller ersättning. Och jag känner att nu är tiden för amning snart slut.
Man kommer till en viss gräns då man känner att nu räcker det! Jag börjar närma mig den gränsen.
Men frågan är hur jag ska gå till väga? ska jag sova på soffan några nätter å Robban får sköta henne? Ska jag totalvägra he henne bröstet även fast hon vägrar flaskan (tar hon den tillöslut då eller blir hon uttorkad??) Dum fråga kanske men hon ärju såå jävla envis!


Nåja..

Nu är det ivarje fall helg. Gud så skönt!
Jag ska tanka kärlek av sambon så det står härliga till! Han blir ju borta hela nästa vecka..:(
Då ska han bo på internat och gå en chef´s utbildning som heter UGL. Självklart kommer det bli tufft för honom och han kommer sakna ihjäl sig efter oss!! :(
Och VI efter DIG!


jajajaja..



I morgon ska vi på barnkalas. Cesar fyller 2 år! Det GILLAS!
Sen har vi inget mer planerat i helgen? Tror jag?
SKÖNT!


Hoppas ni får en fiiiin helg!

Kommentarer
Postat av: ruby, milo och magen

trevlig blogg du har:)



ang sluta amma så var min spn som din dotter. han sög på mitt bröst i princip hela nätterna, vägrade smakportioner, välling ersättning flaska. Han var en tuttoman. När han va 8 mån fick ja nog och då fick hans gudmor rycka in 2 nätter och ja o min sambo flyttade ut i vardagsrummet. Hon fick ta att han skrek hela natten efter bröstet men natt 2 gick hur bra som helst sen. Han vägrade äta ngt på 2 dagar men SEN äntligen började ungen att ta flaskan. Bara ett tips att som du skrev är att typ låta ungen svälta ett par dagar med ngn annan som kan ta kampen. De dör inte:)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback