Dålig energi ?!




En sak som slår mig dagligen är, vilken dålig och negativ inställning många har. Istället för att tänka positivt och vara lösningsinriktad är så många "blind&tvär" och ser tyvärr inte det positiva i vardagen.
Varför jag ser det så markant just nu är ju självklart för att jag förändrat hela mitt tankesätt avsevärt sista tiden och dagar går ut på att arbeta med "hjärnan och det positiva".

Men när jag kikar igenom min blogglista på kvällarna tänker jag "...Men gud så negativ hon är..Tänk si och sååå istället" eller "Men varför gör hon ett sånt stort problem av en sån liten sak??"


Förstår ni hur jag menar?
Man behöver komma till insikt för att inse vad och hur och när man tänker fel.
Lägg inte energin på att tvättmasking gick sönder ikväll, utan lägg energin  på att din dotter lärde sig säga "Mamma" för första gången. Saker man ändå inte kan göra någonting åt är inte värd den dåliga energin, och saker som du KAN göra något åt, lägg inte den dåliga energin på DET utan på att lösa saken istället!!!

Usch o fy. Det negativa tar så fruktansvärt mycket energi.



Vet ni var jag har fått dem sista 7 månaderna?
Tålamod! Har jag aldrig haft förut. Men nu så!


Gör som jag. Boosta er själv.
Skriv en lista, med överskriften

S T Y R K O R!

Sen skriver ni en styrka varje dag, som ni kan komma på. Kan vara vad som helst.
Tex Glad. Omtänksam. Kreativ? Kärleksfull? Spontan?

Kom igen! Så gör jag!! :)






I morgon väntar en härlig dag.
Ska busa med mina änglar hela förmiddagen. Om vädret tillåter blir det äppelparken!
Sen åker dom ut till Skärngstabodarna efter sovningen ca 14 och blir kvar där över middag och så..
Så på eftermiddagen eller lite senare kommer Jessica hit och fixar  o trixar sig till ett glas vin med mig sen har vi bord på 7kryddor kl 19!!
Efter det blir det utgång.

Like it!









Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback