Tid? Någon?


Ni som har barn, vet hur viktig tiden är. Man försöker skapa rutiner och sen lever man slaviskt efter dessa.
Varför? Jo för har man rutiner så har man också ett "schema" att gå efter, och dom dagar som känns snurriga eller dom dagar då man fått noll ned sömn, så kan man luta sig tryggt mot sina rutiner och tänka " Ja.. nu kommer det vara en kämpig dag M E N ikväll efter 19:00 kan jag luta mig tillbaka i soffan med min sambo och bara njuta.."
Så funkar det för mig många gånger iaf. :) Rätta mig om jag har fel?
Sen mår nog dom flesta barn bra av att ha fasta rutiner som man håller noga i.
Vi har justerat våra kvällsrutiner något. Iställer för att lägga barnen 19:30-20:00 så lägger vi dom nu 18:45-19:00. Det tar ju ett tag innan dom väl sover. Så om dom sover runt 19:15 är vi supernöjd. Då sover William ca 12 timmar! Och det har vi märkt att han behöver! Han är på såå mycket bättre humör om han får den där extra timmens sömn. :)
Innan läggdags äter han "bamsegröt" som han kallar det, för att jag nångång sa att bamse äter gröt och blir stor o stark ;) vanlig rigrynsgröt och ibland oboy o macka till det.

oj nu snurra jag iväg märkte jag, inte direkt jätte bra sammanhängande text men men. Jag skyller på tröttheten!


I morgon är det Fredag vilket innebär hemmadag för Wille. Skönt! På morgonkvisten går vi oftast ut och leker i nån utav Hagas alla lekparker, och går hem lagomt till det är dags att göra lunch. Sen sover kidsen 1-2 timmar! efter det så kommer nog Pappa R hem, för vi ska till BVC med Linen och hennes eksem.
Efter det blir det nog storhandling och sen har vi planerat "Fredagsmys" Med det menas min smarriga kyckling och klyftpotatis och smarrig sallad och ett glas vin. och när barnen sover så tar vi fram gotta och myser heeela kvällen lång!

ÅH som jag längtar!


Nu säger jag Gonatt!!



Kommentarer
Postat av: Emma

Vad härligt dina fredags planer lät. Hoppas du får en mysig helg!

Postat av: madde

ella sover knasigt! hon somnar jättesent, och får inte sina 12 timmar som ho behöver..vi försöker ändra det nu och lägga henne vid 18.45! :) hoppas de funkar bara :)

2010-09-23 @ 23:24:51
URL: http://madeleinesophie.blogg.se/
Postat av: Nina

Det låter som en mysig dag ni planerat och inte helt olikt vår dag förutom att jag måste plugga hela dagen och sen får hämta hem pojkarna och mysa :)



Och jag håller med dig om rutinerna. Vår vardag skulle rasa utan dessa rutiner, jag tror de blir en trygghet både för oss och barnen.

2010-09-24 @ 09:03:32
URL: http://thepioneer.blogg.se/
Postat av: Ida och Lova

Hej! Våran vardag vart mycket bättre när vi fick till Lovas rutiner, vi längtade tills hon blev tre månader då vår BVC-sköterska sa att det var en bra tid att börja styra om hennes tider.. Nu har vi vuxentid när hon somnat efter sju. Jag tror det är lika viktigt som att man tar sig tid och går på dejt!



Hoppas ni får en mysig fredag! Puss & Kram

2010-09-24 @ 10:05:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback